برگزاری چهاردهمین نشست یزدشناسی به مناسبت هفته گردشگری

به مناسبت روز جهانی گردشگری و بزرگداشت جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) چهاردهمین نشست یزدشناسی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته 9 مهرماه به مناسبت روز جهانی گردشگری و بزرگداشت جلال‌الدین محمد بلخی (مولوی) چهاردهمین نشست یزدشناسی به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان یزد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با موضوع نقش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در فعالیت طبیعت‌گردی و تأثیر آن بر توسعه و توانمندسازی فرهنگی‌اقتصادی جامعه بومی در بافت تاریخی یزد، هتل لاله برگزار شد.

در این نشست سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان تبریک و تسلیت شهادت فرمانده محور مقاومت سید حسن نصرالله و سایر مجاهدین این عرصه و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اظهار امیدواری کرد تا به زودی شاهد از بین رفتن غده سرطانی صهیونیست جنایتکار در منطقه باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه امسال شعار جهانی گردشگری «صلح و گردشگری» تعیین شده، ادامه داد: در طول تاریخ از یزد با عنوان شهر همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف الهی یاد می‌کنند، زیرا از گذشته بسیار دور تاکنون این شهر محل زندگی مسلمانان، زرتشتیان و یهودیان در کنار هم بوده است و لذا لازم است از این ظرفیت یزد برای مقابله با ایران هراسی و جذب گردشگران در جهان استفاده کنیم.

او در ادامه با اشاره به وظیفه سنگین این اداره‌کل در حفظ میراث جهانی یزد برای نسل‌های بعدی، گفت: ما به حضور پررنگ، همراهی و اعتماد مردم و خصوصاً فرهیختگان نیاز داریم و این اداره کل پذیرای نظرات نخبگان و فرهیختگان استان در سطوح مختلف است.

رستگاری با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در یزد در آینده نزدیک گفت: با وجود تنش‌های اخیر در منطقه، وزارت امور خارجه، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مسئولان استان یزد نهایت تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد  با اشاره به اینکه روستای فهرج به عنوان یکی از هشت روستای منتخب کشور برای قرار گرفتن در لیست برترین دهکده‌های گردشگری دنیا، مطرح‌شده، افزود: طی چند ماه اخیر هالی روستا، استانداری و مجموعه دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای بازسازی و نوسازی بافت تاریخی روستای تاریخی فهرج تلاش کردند و اقدامات بسیار ارزنده‌ای در این روستای تاریخی صورت گرفته است.

در ادامه این نشست تقی اکبرپور کارآفرین و استاد دانشگاه و سید حسین شهاب رضوی به مناسبت هفته گردشگری و بزرگداشت مقام مولانا و فعالین گردشگری پایدار و محیط‌زیست آقایان بهادری و زارع خورمیزی به بیان مطالبی پرداختند و پایان‌بخش این نشست تقدیر از فعالان عرصه‌های فرهنگی و گردشگری حاضر بود.

برگزاری چهاردهمین نشست یزدشناسی به مناسبت هفته گردشگری

برگزاری چهاردهمین نشست یزدشناسی به مناسبت هفته گردشگری

برگزاری چهاردهمین نشست یزدشناسی به مناسبت هفته گردشگری

انتهای پیام/

کد خبر 1403071000789
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha